WEB TASARIM

Tasarım Brifingi Nasıl Olmalı?

 Bir tasarımcı için en önemli öncelik, elinde tasarımını yapacağı iş için sahip olması gereken bilgilerin bir arada ve anlaşılır şekilde bulunmasıdır. Gerek fonksiyonel gerekse içerik açısından toparlanmış bilgiye brifing diyoruz. Sayfa kurguları ve süreç yönetimi brifing üzerinden planlanır. İyi bir brifing için gerekli prensipler aşağıdaki gibi sıralanabilir


Amaç ve Hedeflerin belirlenmesi 

Tasarımı yapılacak iş ile ilgili ne istendiği ve tüm detaylı fikirler ortaya konmalıdır. Sitenin amaç ve hedefleri belirlenmeli ve bu yönde bilgiler brifinge iliştirilmelidir.


Hedef Kitle ve Proje Kapsamı 

Web sitesinin hedef kitlesinin belirlenmesi tasarım yapılırken belirleyici bir unsur olacaktır. 

 Bebek sitesi ile elektronik parça üreticisi firmanın sitesi görsel olarak elbette farklı unsurlar içerecektir. 

Proje kapsamını detaylandırmayı unutmayın, özel çözümler gerektiren araçlar, ara yüz tasarımına farklı yansır


Bütçe ve Zamanlama

 Projenin bütçelendirmesi ve süreç yönetimi hassas konulardır, 

mutlaka önceden netleştirilmeli ve süreç planları yapılmalıdır.

 Önceden yapılan planlama hem proje sahibini hem de projeyi üreten kişi ya da kurumun daha serbest çalışmasını sağlar


Görsel Malzeme ve Stil Belirleme

 Sitesi hazırlanacak kurumun ya da projenin görsel malzemesini mutlaka temin edin. 

Site için belirlenecek stil konusunda müşterilerinizle ya da yöneticiniz ile ortak bir fikir oluşturun.

 Daha sonra oluşturacağınız stil için gerekli malzemeleri toparlayarak yapacağınız çalışmayı kafanızda oluşturun


KURUMSAL WEB SİTE TASARIMINDA GEREKLİLİKLER

 Kurumsal web siteleri; firmaların, kurumların yaptığı işleri ve kendilerini anlatıp ifade ettikleri alanlardır.

 Kurumsal site tasarımları için gereklilikler, aslında tasarım brifinginin özünü oluşturacak bilgileri içerir. Kurumsal bir web sitesi tasarlayacak tasarımcı, firmanın tüm kurumsal kimliğine hakim olmalıdır.

 Tasarımcılar firmanın kurumsal ve görsel kimliği hakkında maksimum bilgi ve malzemeye sahip olmalıdır.

 Bazı firmaların kendileri için oluşturdukları marka rehberleri (Brand Guideline) vardır. Bu rehberler içerisinde, markanın kendisini görsel olarak ifade eden her unsur detaylı ve kullanım örnekleri ile birlikte yer alır

Eğer firmanın böyle bir rehberi varsa, tasarımcının işini kolaylaşacağı gibi, kurumsal bir kimlik oluşturmak için harcanacak ekstra zaman kaybı da önlenecektir.

 Bu malzemelerin eşliğinde, firma ile ilgili fotoğraf, eğer tanıtılması isteniyorsa ürün fotoğrafları, kurum fotoğrafları ve metin içeriklere de ihtiyaç duyulacaktır.


E-TİCARET WEB SİTE TASARIMINDA GEREKLİLİKLER

E-Ticaret siteleri diğer sitelerden farklı olarak, ürün odaklı siteler olduğu için, tasarım öncesinde ve tasarım aşamasında kurumsal sitelerdekine ek olarak farklı gereklilikler ihtiva ederler.

 E-Ticaret sitesi dendiğinde her zaman akla kalabalık ve karmaşık kutular, kocaman satın al ve sepet butonları gelmemeli... Marka kimliğinin yanı sıra sitede yer alacak ürünler ile bilgiler, aksiyon (Vitrin, ürün detay, sepet ve ödeme) sayfalarındaki yerleşim ve stil, önceden belirlenerek düz bir hat üzerinde ilerlenmelidir. 

 Öte yandan E-Ticaret sitesinin türüne göre, özgün bir stilin tasarım öncesinde belirlenmesi de başka bir gerekliliktir.

 Farklı ürün gamlarında, farklı kullanıcı türlerine (Cinsiyet, Lokasyon, Yaş v.b) hizmet veren e-ticaret siteleri, tasarımlarında bu detayın üzerine gitmeli ve görsel olarak sitelerinde yansıtmalıdırlar.

 “İletişim, hem toplumun hem de elektronik ticaretin kalbidir.”

 Meg Whitman Başkan - CEO Hewlett-Packard


BLOG DÜNYASI

Bloglar kurumsal ve e-ticaret sitelerinden farklı olarak daha güncel ve nispeten ağırlıklı olarak daha metin içeriklere sahip web platformlarıdır. 

Bloglar güncel haberler ve firmaların iç dünyasından haberleri paylaştıkları kurumsal bloglar olabileceği gibi, kişisel de olabilirler. 

Bloglarda en önemli unsur, ister kurumsal isterse kişisel olsun, kendini ifade edebilen sade ve temiz tasarımlara sahip olmalarıdır.

 Ayrıca bloglar, özellikle kurumsal ise firmanın bilinirliğini artırmak ve arama sonuçlarında kendine iyi bir yer edinmesi açısından özellikle önem taşırlar. 

Bloglar kurumsal ise, yine ait oldukları firmanın kurumsal kimliğine uygun görseller ile oluşturulmalıdır. 

Öte yandan bir ara yüz tasarımcısı olarak kişisel bir blog sahibi olmanın bir çok avantajı olduğunu da dile getirmek lazım.


KENDİ WEB SİTESİ TASARIMLARIM

1. Kurumsal Web Sitesi Tasarımı

Sekme Sayfası



Ara Sayfa



İletişim



Ana Sayfa



Yukarı kısımda web tasarımı dersinde tasarladığım ilk kurumsal site tasarımı bulunmaktadır. Bu site için kullandığım logo Grafik desen çalışmalarında yapılan logolardandır. Oraya da göz atabilirsiniz. Bu tasarım bir banka olup yeşil renkte tasarlanmıştır. Site içerisinde Yesil,siyah ve beyaz renkleri kullanılmıştır.

Bu Kurumsal siteler bilgi amaçlı olup satış yapmamaktadır. Yukarıda iletişim,ara,ana,sekme sayfası bulunmaktadır. Benim en sevdigim tasarımlardan biridir.

2. Kurumsal Web Sitesi Tasarımı

Ana Sayfa




Ara Sayfa




İletişim



Yukarı kısımda web tasarımı dersinde tasarladığım ikinci kurumsal site tasarımı bulunmaktadır. Bu site için kullandığım logo Grafik desen çalışmalarında yapılan logolardandır. Oraya da göz atabilirsiniz. Bu tasarım bir petrol şirketi olup mavi renkte tasarlanmıştır. Site içerisinde Mavi,siyah ve beyaz renkleri kullanılmıştır.

Bu Kurumsal siteler bilgi amaçlı olup satış yapmamaktadır. Yukarıda iletişim,ara,ana, sayfası bulunmaktadır. Benim en sevdigim tasarımlardan biridir.

3. E-Ticaret Web Sitesi Tasarımı

Ana Sayfa



Ara Sayfa



Ara Sayfa



İletişim



Satın Alma




Yukarı kısımda web tasarımı dersinde tasarladığım birinci e-ticaret site tasarımı bulunmaktadır. Bu site için kullandığım logo Grafik desen çalışmalarında yapılan logolardandır. Oraya da göz atabilirsiniz. Bu tasarım bir online film ve dizi izleme şirketi olup kırmızı renkte tasarlanmıştır. Site içerisinde Kırmızı,siyah ve beyaz renkleri kullanılmıştır.

Bu E-ticaret siteleri satiş amaçlı olup bilgilendirme de verebilir. Yukarıda iletişim,ara,ana,ve satın alma sayfası bulunmaktadır. Benim en sevdigim tasarımlardan biridir.


4. E-Ticaret Web Sitesi Tasarımı

Ana Sayfa



Ara Sayfa



İletişim Sayfası





Yukarı kısımda web tasarımı dersinde tasarladığım ikinci e-ticaret site tasarımı bulunmaktadır. Bu site için kullandığım logo Grafik desen çalışmalarında yapılan logolardandır. Oraya da göz atabilirsiniz. Bu tasarım bir online alışveriş şirketi olup turuncu renkte tasarlanmıştır. Site içerisinde Turuncu,siyah ve beyaz renkleri kullanılmıştır.

Bu E-ticaret siteleri satiş amaçlı olup bilgilendirme de verebilir. Yukarıda iletişim,ara,ana, sayfası bulunmaktadır. Benim en sevdigim tasarımlardan biridir.


0 Yorumlar